Detik dan Hari Yg Aku Lalui

Wednesday, March 9, 2011

sumpah!sy sedikit emo mlm ni~~

yea yea yea....balik kampung balik kampung!!bilo??
mestilah jumaat ni...tp,itu pun kalau ada tiket bas nk balik..
buatnya xdop,menangis xberlagu aku...rindu parents aku siott..
tp y xbestnya,adik aku xdpt balik kelantan..entah apa lah sbbnya aku pun xtahu...tiket dah beli,persiapan dah dibuat..nk bt cmne kan?kan?
aku nk bwk balik semua baju y aku xberapa pakai..sbb nt bila dah hbs sem,xknlah aku nk heret brg2 y bnyk bagai...dgn bagasinya,kotak lg,tambah pulak dgn beg pakaian,beg laptop,handbag...mati aku nk angkat brg2 tu semua..berketul tgn makk ni...ishh..gedik,gedik
tp aku xnk nmpk excited sgt sbb takut esok,tiba2 tiket xde..biasalah,kita just merancang,tp Tuhan y tentukan semuanya..kan??
aku nk cite plak sal assement aku y bertimbun bak gunung everest..
aku ada 6 final project y masih belum settle...let me repeat again..E.N.A.M. final project masih tergantung...

  1. IMC 451
  2. IMR 451
  3. IMR 454
  4. IMR 455
  5. ENT 300
  6. IMC 402
inilah list assement aku...y nombor 1 tu,pn adillah punya..kna submit 25 mac ni...susah??emmm...boleh tahan laa..assement puan jd susah sbb kami fikir y susah..tp utk puan jgk,sbb dia nk y terbaik je...mls lah pulak nk terangkan apa keje y kena bt...
y pn nik pulak berada di tngga y kedua..y ni,kna pergi bt research kt luar..kitorg kena interview org di jabatan y kitorg dah hntr surat...group aku bt kt JPS...aku pun xtahu tempatnya kat mana..
y ketiga,pn saniah punya...y ni aku kna reka kononnya aku nk bukak 1 pusat record y baru...dan aku kna yakinkan 1 syarikat ni utk simpan diorg pnya rekod kt bngunan aku...semua ni,imaginasi semata2..tp best gak,sbb boleh bt otak kita berjalan,berfikir....
y keempat tu plak,en saiful pnya...y ni plak,kitorg kna kaji sal sejarah...eh silap!!kitorg xkaji,sbb semua mmg dah dikaji..kami cuma huraikan apa y patut je...group aku bt sal PERSATUAN KOMUNIS MALAYA(PKM)...alaaa,...kan aku pnh cerita y pergi arkib tu...kitorg pergi bt benda alah ni laa...penat,tp best!!
ent 300 terletak di tngga ke 5....ini pulak,pasal keusahawanan...haaa...bab2 duit ada masuk lam ent 300...y mane otak meniaga tu,mmg ngam2 lah dia babitkan diri..kitorg ditugaskan bt business plan utk bt atau dirikan 1 syarikat @ rakan kongsi,dan mulakan bisnes..group aku,akan bt 1 kedai car wash...dlm msa y sama,kitorg jgk bkak cafe di sebelah car wash,dan dlm kafe tu, ada book shop...ala ala 3 in 1 laa...sambil tnggu kereta siap,masuk minum kopi sambil baca paper,xpun beli majalah kereta...mcm tu lah sikit2 planning kitorg...best tak?best tak?logo tu,nt aku masukkan lam blog..dlm proses!! lect kitorg prof madya baharudin baik giler...dia ajar kitorg 1 persatu..nasib baiklah kan...
y last sekali,en ridzuan pnya...kitorg xstart buat pun lg...kna submit awl bln4 kot...ke akhir bln3 ek???..entahlah..aku pun dah konpius..agaknya bilalah semua ni nk habis..ishh,..tiba2 pulak nk mengeluh..rilek laa..baru sem 2..org lain dah habis degree,siap sambung nk buat master tu..lg lah teruk..ini lah y sememangnya seorang pelajar harus tempuh...waah waah wahh...berfalsafah laa pulak...tiba2 doh...bersemangat!!
aku harap sgt Tuhan akn sentiasa dgn aku..mak ayah aku pun..kalau xde diorg,siapalah aku..mcm kwn2 aku,bila assement bertimbun,mulalah nk kol mak ayah...bknnya apa,rindu + stress dgn assement...serius aku ck,tgh kita berserabut,tiba2 kol mak kita,dgr suara mak,terus hilang rasa resah td...kalau xcaya,ce korang try...y 1 lg,sujudlah padaNya...y itu,lagilah kita akn rasa tenang..mitak dgn Dia biar segala kerja dipermudahkan,jgn sombong dgn Tuhan..lpeas solat,kna angkat tgn berdoa pdNya...itulah pesan mak aku setiap kali aku dah nk letak fon...she keep saying that same words..tp aku buat time aku betul2 terdesak...mcm nilah manusia kan??bila susah,baru nk ingt Tuhan..time senang,lupakan Dia...apa jenis manusia mcm tu..termasuklah aku!!kantoi2!!
ehh...pehal tiba2 aku emo je mlm ni??tp xpe,sekurang2 nya aku ingat siapa y cipta aku..dan alhamdulillah aku diberi nikmat mcm ni...aku masih ada mak ayah,atuk nenek,adik beradik(mcm lah ramai sgt)...yelah kalau nk dibandingkan dgn org lain y mungkin ketiadaan mak ayah,atuk nenek ke..atau tak mustahil ada y kehilangan semua sekali...lagilah kesian kan?!!sbb tu,kita hidup ni kena sentiasa bersyukur...aku tau,apa y berlaku lam hidup aku pasti ada hikmatnya..takdir aku mmg dah ditentukan..dan aku terima dgn seadanya aku..ye!!mmg aku xcantik,tp aku disayangi dan menyayangi..itu pun dah cukup..xperlu org puja aku,agungkan aku..hormat pun dah cukup..tp aku kena hormat org dulu lah!!xkn org nk hormat aku kalau aku xstart dulu kan?so,aku kena lah biarkan bibir aku ni sentiasa manis dgn senyuman...mcm ni..8)
tiba2 nk menangis!!*___*
tiba2 tgk gmbr tecer rohana lam Fb..kurus sikit..diet ke,sis??
SIS??dah lama panggilan tu xterpacul dari mulut aku..dua tahun lepas,panggilan tu megah di mulut aku..tp skrg??tinggal kenangan je..kenapa???sebab y aku sendiri pun xtahu..sis rindu aku x?mestilah x kan?kan?mestilah dia xnk anak2 dia jumpa aku lg..baru2 ni,aku ada msg dia,ckp nk jumpa adik & kakak..tp dia bg alasan,diorg akn celebrate chinese new year...maknanya,balik johor lah tu kot...
xpe sis...mungkin ada sbb kenapa jd mcm ni..xtahulah bg sis perkenalan kita ni xpatut or patut utk sis..tp bg muni,sis ialah seorg guru,pendidik,kawan..dan juga kakak y terbaik y pernah muni jumpa..tp sayangnya,ad org xsuka dgn senyuman kita...bermadahlah pulak aku ni...bkn bermadah siott..ni betul..sampai skng ni,aku masih ingt semuanya..terutama bila dgn adik & kakak...muni sentiasa berdoa agar 1 hari nt,kebenaran akn terbongkar...dan muni akn tahu apa y menyebabkan sis bt keputusan mcm tu...kalau kita masih mcm dulu,sekurang2 nya muni bleh kol sis kalau muni ada mslh dgn language or grammar..bleh berkongsi stress,bleh bergosip psl org sekeliling..& mungkin muni boleh pergi perak!!
betapa aku rindu semuanya...sayangnya,semua tu xkan berulang...semuanya sekali sahaja!!
dah lah...melalut je pagi ni..bt aku sedih je lah!!!sob sob sob..
ni senarai nama y bermain lam otak aku masa ni:

  1. tecer rohana
  2. mama norizah
  3. ckgu minah
  4. cgku kam
  5. ckgu maznah
  6. ckgu nik sah
  7. ibu
  8. aqid
  9. mamat bucit
  10. mat weyy
  11. isey
  12. papa
  13. fatien
ni nama2 y pernah bt aku tawa xhenti2 dan juga buat aku menangis tak henti henti...sumpah mereka terbaik dr ladang...bnyk budi mereka pd aku...dan aku akn ingt sampai bila2...4 those people,i forgive u..but there are something stuck between us to back as we are before..because,its starting from u..& i can't do noting till ur are spoken!!just admit it,& we will make a decision...but,its just up to u..i just wait & see wat will happen next...
sekian....

0 comments: