Detik dan Hari Yg Aku Lalui

Wednesday, March 16, 2011

jom kita bermadah pujangga

selamat pg,ye pagi,pagi..!!
indah ke pagi ini?mestilah x!!sbb aku bangun awal..


kul9 dah siap mandi,mcmlah aku ada kelas..
semalam aku paling lewat tido..tp xtau nape pg ni,aku bngun sedikit awl dr biasa...mungkin terkejut sbb budak2 rumah aku bru balik kott
ye,ye,ye...diorang baru balik pg td...diorang pergi smbut beday pakwe si nyah semalam..aku pun xtahu cerita lg..tnggu diorang bangun je..

so,kita nk bermadah apa pagi ni?rasa dah xmcm pg pun..dah pukul 11.15pg...dah nk masuk utk lunch..aku kena siapkan y pn adillah pnya assement...mnggu depan da kna present..aku xstart ape2 pon lg..
copp!!aku xnk ckp sal essement masa ni...bt serabutkan otak aku je..

oh ya,semalam aku ada baca lam aku pnya group IM222..kwn aku ada luahkan perasaan...opppss!!!perasaan??bkn perasaan cinta,k!ini adalah luahan hati y may be kecewa+sedih+upset=sama je mknanya tu

alaa...dia ada luahkan y kerja lam group ada y bersikap diskriminasi..itulah y aku bleh konklusikan mslh y dia hadapi...ye diskriminasi dlm kumpulan..i would like to said once again DISKRIMINASI...

ish2...mcm mana bleh jd mcm tu aku pun xtahu..bila aku tgk dr pandangan aku,aku nmpk diorg pnya group ok jerkk...mana y xbetulnya?
mungkin xnmpk dgn mata kasar kott..
come on lah geng..kita satu kelas,its means kita satu keluarga..nk kata 1 malaysia xlah jgk..sbb semuanya MELAYU..islam lg!!

dlm Islam pun,kita dilarang bersifat berpuak..tu zmn jahiliah dulu bolehlah..sape y kuat dia kt atas..tp ingt,y kat ats tu akn duk bwh jgk 1 hari nt...xkn korang xpnh dgr ayt ni...aku ase dr kecik smpai besar,aku asyik dgr org ckp cmtu..
nama dah kumpulan..perlulah ada kerjasama..ada y pandai,ada y kurang pandai..samalah mcm kumpulan aku..aku ni tergolong dlm golongan y kurang pandai,tp smpai sekarang aku ok lg...org y pandai lam group aku xde la mendabik dada..dia low profile je..
aku bukannya ape..xde niat pun nk sindir ke,perli ke..ape2 je lah..aku ni sapelah nk bersuara kan??aku hanya insan kecil je..(even akulah paling besar lam kelas)
aku bknnya berani sgt nk spoke out ni..kang lau salah ckp,timbul plak hal baru...kitorg pnya kelas xde lect y handle tau..kita sendirian berhad y kna handle sendiri....
tolonglah..aku xnk kelas kita gaduh2..xbaik..p mai p mai tang tu jugak kan??kelas kita 1 je..xkn berpecah dah..dan kalau berpecah,kita nk sembnyikan muka ni kt ne?pandai2 lah handle problem masing2...kita dah besar panjang,so ada otak ada akal,lu pk lah sendiri...cuba duduk berbincang,ckp apa y xpuas hati,dan.....dan cubalah terima seadanya kalau ada org komen psl diri kita..terima dgn hati y terbuka..y xpuas hati,xusah dipendam..y mangsa xpuas hati tu,cubalah terima...
semua org ada baik buruk masing2..kdg2 bila kita rasa kita betul,mungkin tidak di mata org lain..ye ye ye.!!itu mungkin sbb org tu pendek akal ke,sensitive tnggi ke..tp diorg pun ada pandangan diorg jgk...kalau somenone tu nk bg idea,jgnlah rendahkan idea y dia bg...kita ada bnyk projek final...kumpulan y sama kan??utk setiap subjek??so,apa salahnya kita bertukar2 idea..
jgnlah asyik guna idea org y sama..kita mahasiswa mahasisiwi..
xknlah idea y diberi langsung xguna..kita berfikir bkn mcm budak2 dah..msg2 dah matang..kalau kita hidup 20tahun y lepas,xmustahil skng ni aku dah ada ank....LOL
korang ni...nk aku brain wash ke hah??
ingt sikit..kita lmbt lg nk hbs..lau ada mslh,cuba bwk berbincang..
bt meeting...dan mitak hadirkan diri kalau ada meeting kelas..
isshhh...aku ni bercakap mcm lah PRO sgt kan??xdelah,ini pandangan aku...setakat ni,aku no hal lg lam kelas tu..everything is going fine...tp mungkin ada y xberapa puas hati dgn aku..yelah,manalah tahu kan??rambut manusia ni warna je sama hitam,tp hati msing2??xde sape y tahu...eh,sesuai ke perumpamaan itu??xkisahlah!!
ini utk kita bersama...k!!
waalaweyy...esei ke ni?xlah!!ini luahan hati ke jiwa~~daaa

0 comments: