Detik dan Hari Yg Aku Lalui

Sunday, March 20, 2011

lepaskan isi hati

selamat malam semua...ye,mlm ni aku menulis awal sbb aku dah xtahan bara dlm jiwa ni tgh membara...actualy,xdelah sgt..y sbb sebenarnya,aku ada test esk..bukan SATU tapi DUA!!y pn nik & pn saniah...pg & petang..sedapnya hiidup kan??
mlm ni nk tulis psl adalah hamba ALLAH ni,suka bercakap tp xpandang diri sendiri
dia bercakap mcm dia xberpijak ats BUMI...kau nk pijak langit?jgn haraplah!!kau nk aku hormat kau,tp kau perangaii mcm ntah ape2..aku nk sumpah seranah kau pun xguna..
sbb aku rasa kau ni dah MATANG!budak u pulak tuh..xkanlah pengurusan u nk amek orang bodoh kan?so,aku decide y kau ni budak ada otak...
kau xboleh ditegur,kalau tegur kau buat muka..kau rasa muka kau tu HOT sgt??ada mcm Bradd Pit??


paling kurang pun,ada mcm Shah Rukh Khan? xde kan?so,sedarlah diri tu sikit..
dalam dunia ni,semua org xsempurna..termasuklah diri kamu..
kamu cuba baiki keadaan y kacau bilau,tp dlm masa y sama kau rosakkan semua
benda ni nak2 sama dgn apa y berlaku lam kelas aku skng..aku mmg xnk
masuk cmpur lam hal kelas aku tu,tp kan tu kelas aku..mestilah aku kena amek tahu jgk kan>?
kang kalau xamek tahu,diorg ckp aku ni xalert...
alah...kalau aku amek tahu pun,ada korg kisah?kalau aku angkat tgn nk bg pendapat nt,ada korg perasankan aku?mestilah xde...sbb aku ni xde nama lam kelas tuh..
jgn lah cpt sgt melatah..cuba selesaikan elok2..buat malu kt org je

xmungkin lah xde org luar tahu hal ni...walau duk komen lam group kita je pun,org lain bleh baca jgk...yelah!kita mmg 1 kelas,tp kita tak satu rumah..
mcm mana kerjasama y diingini oleh mereka?aku tgk lam kelas tu,xde pe y xlengkap..
ye,may be utk kau semua dah lengkap..tp tidak bg certain people kot..
org y mmg perAngai pendiam pun dikatakan sombong..ishh..ntah2,aku
pun turut tergolong dalam org dikategorikan sombong tu..kita manalah tahu hati org ni
tp yelah,y satunya aku xberapa xpuas hati,kuman seberang laut dia nmpak,tp GAJAH dpn mata xnmpk...
entahlah..aku nk tnggu esk cmne..sape y bersuara,sape y senyap...org y sungguh2 xpuas hati tu,ada buka mulut ke tak esok...senang2,bagitau je sape..lebih baik lg,jumpa secara peribadi dgn org tu..korang nk bertumbuk ke,nk lempang laju2 ke,korang punya pasal..

xpyh nk kepoh2...aku pun ada jgk y xpuas hati dgn korang,tp xdelah smpai nk kecoh2 bnda kecik mcm ni...
yelah,mungkn aku ni xde pegang pe2 jwtn kan...so,apa nk kisah..sape nk kisah,kan??
lainlah kalau ada jwtn,ada nama..mestilah nk org hormat dia..HELLO!!nk suruh org hormat kita,kita kna hormat org dlu..kalau jumpa,tegur..paling senang,senyum
mcm ni pun dah cukup..senyum xpyh nmpak gigi...xingin pun nk tgk ko pnya gigi...ini tak..muka masam lebih dr cuka..sape nk tegur,baii??
mcm ni sape nk tegur baiii???

aku pun xberani...so,konklusinya kita sama2 ubah perangai..mungkin aku pun ada buat bnda cmtu,tp insyaALLAH lau org tegur aku,aku sapa dia balik..dan kalau org senyum aku senyum balik...xdelah plak aku buat muka..BODOH laa lau ada org y mcm tu...
dahlah,BYE!!


2 comments:

Amirah Adnan said...

what happened???sape minah bengong tuhh?oyakk ko aku..nok g karate neh...

Murni said...

ni bukn minah...tp awe donde~~