Detik dan Hari Yg Aku Lalui

Friday, June 4, 2010

imbau kenangan lalu

hah,smbung balik cite kite y t'sekat td
first time aku melangkah ke thun 2009,
ia b'mula dgn prasaan y sedih
sbb??
sbbnya aku trun klas..dr 6adil ke 6azam...
kesian,tu la...mls membaca sgt
tp aku dah agak,stiap y tuhan jadikan tu,psti ada hikmahnya
aku pasti,kalau bkn sbb aku trun klas,aku xkn alami plbg memori
terutama dgn kwn2 aku
aqid,fatien,mira,wani,pejo,nais,mamat,matwey,yati,minah,njmil
hasan,ajis,nasa,mukriz,mat peru,seny,akeng,isey
diorg ni bdk 1 klas dgn aku
kelas 6a azam
apa hikmat y aku dpt dr klas ni?
pertama:
aku lbh kenal sape fatien farhaein....
kenapa??pelik sbb aku ckp aku bru knl dia mcm mne?
relax2...aku akn cite 1 persatu
aku knl si fatien ni msa fom4(lau xslh aku)
dlu,aku xbrapa rpt sgt dgn dia..
mgkin msa tu,aku xtau dia cm mna
org tua pnh b'kata...tak kenal maka xcinta..hehe
then,msa upper6 ni aku cuba utk kenal siapa la fatien ni
oh ya,msa mula2 aku melangkah msuk klas ni
aku rsa cam org asing je...sbb kbnyaknnya aku xknl
klas aku ni cam terbiar
xbaik kn?kan3???
mla2 ibu oja y jd cgu klas,alih2 cgu rohana ishak y amek klas aku
ahh..lupakn dlu y ini..
kita smbung blik sal fatien
dipendekkan cite,aku t'libat lam 1 kmlngan..
y menyebabkn aku kna byr sdikit gnti rugi
aku nk b'terima kasih kpd ketua kelas aku NORHISHAM A'ROF,MUHAMMAD AQID ISMAIL,FATIEN FARHAEIN,PAPA SHAKRI LATIFF
mereka ini tlh tlg aku lngsaikan smuanya
dr sinilah aku mengenali aqid & fatien
dua nma ini xkn pnh aku lupa smpai bila2
smpai akhir hyt aku,klau pjg umur aku
aku akn cerita pd cucu,cicit aku ttg diorg
betapa diorg kwn sejati aku..
mereka mmg bleh diharap
dr kjadian itulah,aku,fatien jd rapat
slalu study sma2,g pss sma2...
kcuali msa rehat
msa rehat,dia akn terbngkn dirinya ke angkasa
nun d pss..haha
time rehat aku kuar dgn gra & bulap
lau korg nk tahu,si fatien ni bleh dibuat shbt dunia akhirt...
kini bru aku fhm knapa kwn aku y sorg tu,percayakn fatien...
hehe
aku ltk harapn tnggi utk fatien
aku amt harap dia xkn khianati aku,tikam aku dr blkg...
itu crita fatien.....ni crite aqid plak..
aqid ni,kwn llaki y manis..manis??????????
haha...
dia ni special tau...lau korg kwn dgn dia,bru korg tahu dia ni orgnya mcm mne
lau dia ada lam klngan kitorg,kitorg rsa hepy
hepy sgt..lau xde,epy jgk...cma rsa mcm xckup korum
dia bleh diharap,dan tahu sgala2nya..bt krja rumah pn dia bleh d'hrpkn
dia ni ank mak..ank mak y aku hormati sbg kwn aku....
spjg aku hidup pd 2009 ni,bkn 2 org ni je kwn aku
rmai lg..cma dua nma ni lah y sntiasa ada dgn aku time aku ssh,time aku sng
dan aku hrp ia akn b'kekalan smpai bila2....
dan disebabkn 2 org ni jgk,aku rapat dgn cgu klas aku
shingga aku dianggap sbg adik angkatnya...
nt aku cite lain kali...
smua kwn aku,adalh y terbaik...cma di antara y terbaik tu,ada y lbh terbaik
sbnrnya,smuanya t'letak d tgn kita sndiri
utk tntukn siapa shbt sjti,siapa shbt dunia akhirt...
aku bkn nk b'flsafah sbb aku tau aku pm bknnya smpurna
aku pm bnyak bt slh...
anyway...aku amt b'terima kasih kpd kwn2 aku y selesa dgn aku
klau aku pjg umur,aku nk mreka berada d sisi aku
nk kna sbut nma siapa kwn y aku akn slalu ingt???
smpai aku mnutup mta???
SEMUANYA....hehe
antaranya............CONTINUE

1 comments:

Unknown said...

hmm.. sahabat sejati sukar ditemui.. bile da bertemu, jagalah ia sebaik2 nya.. hope our frenship ever n ever.. :)