Detik dan Hari Yg Aku Lalui

Wednesday, June 23, 2010

~wahai TUHANKU tabahkan hati ini~

allahuakbar....mcm2 terjadi kat aku lam smnggu dua ni
terlalu bnyk kjutn melampau y aku dpt
lps satu,satu mslh y dtg
mula2 result,lps tu..hal mlm ni plak
knapa lah ada org bt cite bruk sal aku
smpaikan org bleh bnci aku
siap kata akn jauhkan diri dia dr aku
nmpk sgt bnda y dickpkn tu teramat bruk
siapa y bgtau "dia"???
aku nk tau
aku prlu pertahankn harga dri aku
aku ada mruah
smpai bila "dia" nk pk buruk psl aku??
"dia" xadil...sptutnya "dia" kna tnya aku adkh apa y diberitahu oleh dat animal tu
btol ke x
jgn la percaya 1 pihak je...
animal ni,mmg xleh tgk org seng..
ape y kau bleh lau kau huru harakan silaturahim org lain?
bodoh!!!!
smpaikan "dia" ckp,aku dgn "dia" xleh jd mcm dlu lg
gara2 dat animal laa
knapa terlalu bnyk dugaan y Kau beri pdku,Tuhan?
kdg2 aku terfikir seandainya 1 hri nt aku kalah pd dugaanMu
dan aku jatuh,tnpa bngkit kmbali
mgkin hnya sbhagian dugaan utkku
aku tau,rmai lg org lain y trima dugaan y pling bert
dan jika mereka mmpu hadapinya,knapa tidk aku
krna aku msih pnya teman & keluarga
mereka m'bmbing aku...
mmg sifat aku,kalau aku syg
aku akn btol2 syg..
cma terserah kpd org y aku syg utk balasnya balik
mgkn ada ktika aku ketelanjuran kata
dan kdg2 mgkin gurauan aku ni melampau
mmpu skitkan hati org lain
dan kdg2 kita xsedr,betapa dri ini tlh lakukn ksilapan
seandainya aku ada bt silap,beritahu
jgn dipendam
kalau x,smpai bila2 pm aku xtau apa slh aku
dan.....aku akn mengulanginya lg
mcm mna aku nk settlekn smua ni
aku akn cuba...dan smpai 1 masa,aku akn serahkn sgalanya pd takdir
bia ALLAH y tntukn sgalanya
pd si "dia"....bgaimana utk aku lupakan sgala memory kita??
kamu sdh m'jd sbahagian dlm hidupku
kamu jga pnh m'jd pembimbingku
xmgkn aku dpt lupakan sgalanya dgn mudh
i never thought dis happened 2 us
aku ingt,aku & kamu bleh m'jga silaturahim kita utk jgka msa y pjg
rupnya aku slh...takdir hidup kita berbeza
ALLAH m'punyai sbb y t'tntu
dan kamu....aku ttp anggap kamu spti y aku anggap kamu sblm ini
dan ia xkn pnh brubh..
jika kamu fikir dgn ptuskan silaturahim kita adlh y terbaik......
aku t'pksa redha..
sgalanya y terbaik utk kamuu....
huhu...aku xpnh berjaya dlm ssuatu hbgn persaudaraan
dulu pm,aku pnh ada adk angkt
tp xlama,stlh aku tau dia hina aku d bllkg aku
aku ingt bila aku dgn kamuu,akn bertahan..
tp,ia hnya utk 1thun setengah..
apa2 pm...kamu y terbaik
tp,bg aku slagi aku xtau siapa y buat crita ni,aku xkn lpskn kamuu
kamu msih diperlukan utk aku tau siapa y burukkn aku
binawe
TUHAN,bntu hamba-Mu ini
jgn biarkan ku sndirian

0 comments: